Сучасні дизельні автомобілі мають багато конструктивних рішень для очищення відпрацьованих газів двигуна. Одним з таких рішень є установка сажових фільтрів DPF. В процесі активної експлуатації такий фільтр може швидко вийти з ладу при певних умовах.
Основним завданням фільтруючого елемента є уловлювання сажі, з метою зменшення викидів шкідливих газів у навколишнє середовище. Наступним етапом стає випалювання накопичених сажових відкладень таким чином, щоб мінімізувати шкоду для екології. На самому початку фільтр збирає сажу до певного моменту. Цей момент визначається різницею в тиску перед елементом і після нього. Коли тиск відхиляється від допустимого рівня і пропускна здатність фільтра не дозволяє далі ефективно пропускати вихлопні гази, дизельного активує відповідний режим для випалювання накопиченої сажі.
Термін служби сажовика залежить від низки чинників та індивідуальних умов експлуатації автомобіля. Критично забитий сажовий фільтр потрібно міняти. Варто відзначити, що вартість нового сажового фільтра досить висока.
Тому важливим є питання чистити фільтр чи фізично його вирізати та внести зміни до програми управління автомобіля. Чистка сажового фільтра процес досить тривалий та потребує не значних фінансових витрат, але також варто пам’ятати, що ідеально ви його не почистите, а значить через декілька місяців потрібна буде повторна чистка. У зв’язку з цим більшість автовласників просто вирізають сажовий фільтр та роблять перепрошивку програми керування автомобілем. Вирізавши сажовий фільтр ви вирішите проблем назавжди.